tisdag 2 september 2008

Uppdatering från helgen

Oj, har helt enkelt inte hunnit uppdatera här. Dåligt, men så kan det bli ibland.
I fredags kväll kom Lollo förbi en sväng vilket alltid är trevligt!

I lördags panikgrävde jag först i rabatten och sedan åkte vi till Sporrsjö och panikköpte lite perenner. Sedan åkte vi vidare till Kalmar för att delta på Corporate Express sommarfest.

Vi köpte en fyrmannasmörgåstårta till lunch och eftersom jag är en väldigt planerande människa så började jag tänka på vad vi skulle göra med den biten som skulle bli över innan vi ens hade börjat äta på tårtan.
Jeppe som genast blev rädd att han inte skulle få äta sig mätt blev upprörd:

-Med fyra personer menar man pensionärer som inte äter så mycket. Tror du att det skulle räcka långt om jag, Peter Adam och Lollo skulle dela på en sådan bit?!

Eftersom nu varken Adam, Peter eller Lollo var med så blev det en rejäl bit kvar som Per fick.

Festen var ok. Vi spelade bland annat något som heter La Cross. Jag är ju inte den som älskar lagsporter och som är bäst på det heller direkt, men jag kämpade på så gott jag kunde och svettig blev jag i alla fall.

I söndags byggde vi lite på staketet och jag planterade lite höstblomster i krukor.
Per kom ut en sväng och på kvällen svullade vi på god hamburgertallrik.
Helgen gick alldeles för fort, men det var riktigt gutt väder!

Igår efter jobbet åkte jag hem till Jessica och fick köttfärssås gjord på rådjur och en massa annat gott, så idag måste det definitivt bli en runda i joggingspåret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, nä den smörgåstårtan hade inte räckt länge om jag fått ett finger med i spelet!

Carolina sa...

Nä, troligen inte.
Först blev jag upprörd, men ganska snabbt kom jag på att han förmodligen hade rätt!