fredag 26 september 2008

Ledig dag

Jo, igår var jag ledig på dagen för att gå på en föreläsning om anabola steorider på kvällen. En väldigt intressant och skrämmande föreläsning. Satt helt uppslukad i tre timmar!

Tillbaka till dagen.
Gick upp vanlig tid och tog ett joggingpass i soluppgången. Visst låter det hurtigt!
Efter frukost åkte jag in till premiäröppningen av den nya Stadiumbutiken och fyndade ett par nya (eh..ja, de var knappast begagnade) joggingskor. 299:- istället för 999:-. Det kallar jag fynd! Bra timpenning för de 30 minuter jag fick stå i kö.

Sedan hem och fikade och fixade lite i trädgården.
Lunch

Ut i skogen och plockade svamp. Hittade lite kantareller, men däremot fanns det gott om trattkantareller. Plockade ett gäng, men slängde dem idag eftersom jag inte är 100 säker. Hörde förra veckan om någon duktig svampplockare som hade tagit fel på trattkantareller och någon annan svamp och blivit jättedålig. Håller mig därför till vanliga för nu.

Sedan mer fix i trädgården. Grävde bl.a. ner lite tulpanlökar. Får de om de kommer i vår. De blev nergrävda i en blandning av jord, bärlager och sättsand, men tulpaner ska ju tycka om sandig och väldränerad jord...Sen blev det jättestressigt! Hade 45 minuter på mig att steka pannkakor, koka ärtsoppa, äta och duscha. Hann precis och kom i god tid (nästan lite för god) till föreläsningen.

Inga kommentarer: