torsdag 11 september 2008

Shopping

Märkte igår att det lätt kan bli dyrt med en eftermiddag på stan...
Hade nästan tre timmar på mig att gå i affärer och då hinner man ju med en del. Köpte hem två par byxor (kanske behåller ett par), en tröja, en brandvarnare och tråkiga apoteksaker som deo, tandborstar mm
Jaja, det är tur att man inte är så ofta på stan i alla fall. Det är så mycket lättare att spara pengar när man är hemma och inte spatserar runt bland massa fina saker som bara väntar på att bli köpta av just mig! Fast när jag tänker efter så har jag inte lyckats spara knappt någonting sedan vi flyttade in i huset. Beställer ju faktiskt en del från postorder, men med det sättet att shoppa så reduceras ju i alla fall impulsköpen rejält.

Nu har jag i alla fall lagt upp en sparplan. Den är mycket enkel och går i princip ut på att handla mindre och spara mer. Tror i och för sig att det kommer bli lättare att spara nu, för nu är ju det mesta inhandlat till boendet.

Funderar på att ge mig ut i skogen idag och spåra. Det finns lite rolig skog i krokarna där jag rider. Har även sett svamp där.
Jeppe och jag hittade faktiskt lite svamp när vi var ute och gick i helgen, men sedan när vi kom hem så slängde vi den. Fast hittar man mycket så kanske man kan frysa in och faktiskt använda någon gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Tack för länken till bloggen. Vilken bra plan att spara pengar, kom du på den alldeles själv? haha

Kram på dig

//Linda