måndag 15 september 2008

Spårhund spårlöst försvunnen

I lördags var det en riktigt tråkig, grå dag.
Vi gick ut och började bygga på staketet, men ganska snart insåg vi att vi hade glömt köpa vissa nödvändiga saker, som t.ex. stolpskor och dessutom var det svinkallt. Vi åkte in till Kalmar istället och köpte nödvändiga grejer samt gick i lite andra affärer, men det var ganska tråkigt.

På kvällen gick vi in till Adam och Åsa där vi åt tacos med dem, Catrin och Peter. Efter maten en runda alfapet och sedan gick vi hem.

I går var det ju däremot jättefint väder och vi jobbade med staketet hela dagen. Byggde klart delen mot Mats och Annelie.
På eftermiddagen lade jag ett spår till Toya. Det gick så där. Bra till en början, men hon missade sista vinkeln och fortsatte rakt fram. Jag släppte linan och tänkte att hon snart skulle inse sitt misstag och komma tillbaka, men hon kom aldrig tillbaka. Hon försvann! Jag gick och ropade i skogen, men ingen hund kom. När hon varit borta i säkert fem minuter så tog jag fram telefonen för att ringa Jeppe och fråga om hon gått hem, men då kom hon som tur var knatande.

Sedan var jag och red och när jag kom hem blev det först en snabb löpparrunda och sedan mysig söndagkväll med god mat och godis.

Inga kommentarer: