onsdag 1 oktober 2008

Vad dyrt det har blivit här i Kalmar!

Var på stan igår och upplevde en rad ekonomiska chocker.
Första chocken kom redan då jag letade parkeringsplats. Som jag minns har det varit avgift fram till klockan 15. Nu var det fram till klockan 18. Det betydde ju att jag faktiskt skulle behöva betala!
Nästa chock strax därefter vid parkeringsautomaten. 10 kronor i timmen, vilket rån!
Tredje chocken infann sig när jag såg vad biträdet på cafét knappade in på kassapparaten för en kopp te; 21 kronor!
Fjärde chocken över att gamla hederliga gratistoaletter nu kostade 5 kronor. Dessutom var det kiss på golvet så hela rummet stank.
Antingen är det Kalmar som tror att det är en storstad, eller är det jag som har blivit en lantis...

Hur som helst så var det värt pengarna, för syftet med statsvisiten var att träffa Lollo. Det var jättetrevligt, men tiden gick alldeles för fort. Fast vi babblade på för fullt så kände jag på vägen hem att en stund till inte hade varit fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är du så där dålig på att uppdatera igen! *muttrar*