måndag 20 oktober 2008

Färjan

Är så himla trött att jag skulle kunna somna sittandes, men eftersom min plan är att sova i natt för en gångs skull så är strategin att hålla mig vaken till klockan nio.
Mellan åtta och nio blir det nog inga större problem tack vare det underbara programmet Färjan.
Vem kan liksom somna när bartendern Håkan kör Glada Torsten och visar upp sitt pepsodentleende eller när han om och om igen påpekar vilken frihet det är att jobba på en färja eftersom man får färsk frukt varje dag och dessutom får tillgång till en avspärrad personaldel av soldäcket där man kan sitta på en plaststol från Jysk med benen uppslängda på en plastlåda om dagarna. Haha, det är vad jag kallar frihet!
Sedan har vi allsångsvärmlänningen och Vera vaktchefen Bengtsson som inte heller går av för hackor, men Håkan the man är helt klart bäst!

Vi har ett par jättesöta äldre damer på skolan som är så himla påhittiga när det gäller personalvård. Idag började konferensen med grillning i en skogsdunge utanför skolan där vi fick grillad korv och pucko. Tänk vad lite som behövs för att glädja!

Jag kom på en lite rolig sidestory som jag kan skriva i min kamp mot sömnen. Den utspelade sig den 4 oktober i år, när mamma fyllde år.

Mamma och jag kommer hem för att vi ska äta middag. Familjens manliga delar sitter i köket och på bänken ligger det en bag´n box-påse fylld med is. Inte isbitar alltså, utan helt enkelt en vattenfylld påse som någon har haft länge i frysen.
Mamma & jag: ?????
Per: Det är Jeppes fel!
Tydligen fanns det ingen is hos mamma och pappa och det ansågs (självklart) vara ett väsentligt tillbehör till de drinkar som planerades att avnjutas.
Jeppe ringer därför till Per som ännu inte har kommit:
-Ta med dig is!
Per: Varför då?
Jeppe: Fråga inte så mycket! Gör som jag säger!
Varav ovetande Per tar med sig den is han har hemma, det vill säga ett fåtal isbitar och en hemmagjord kylklamp av en gammal bag`n box-påse.

Kul va! Ja, det kanske var roligare i stunden, men ändå.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva så istället ska jag planera veckans matsedel, vattna några ledsna träd mm. Sedan borde klockan vara åtta.

Inga kommentarer: