måndag 6 oktober 2008

Uppdatering

Åh, vad det blir jobbigt när man inte har skrivit på länge. Nu måste jag ju skriva jättemycket!

Nu ska vi se...I torsdags kom Magnus, Emma och Kasper och hälsade på oss här i gettot. Själva bor de i Norra Dragsviken där det fina folket bor ;-)
Kasper, snart 1 år, har varit en svår en att charma. Han har mest gastat så fort jag har stuckit fram nyllet, men i torsdags blev vi äntligen polare!

I lördags putsade jag först fönster och sedan kom Jessica på lunch. Hon hade Joppe med sig så vi gick en lååång promenad, som är lite av våran grej när vi träffas och sedan blev det fika.

På kvällen åkte mamma och jag och grattade Alice som fyllde "gå-ut-på-krogen-ålder" och sedan åkte vi till Tellusvägen där vi skulle fira mamma. Grabbarna stod i köket. Eller rättare sagt; Jeppe stod i köket och pappa och Per satt vid köksbordet med alkoholhaltiga drycker och gastade något om att de var första och andra kökschef.
Det blev en väldigt rolig kväll med världens roligaste pappa som var på topp och underhöll oss duktigt!

I söndags blev det lite sovmorgon, men när jag tyckte att det fick vara nog ställde jag mig i fönstret och utropade: Kolla gräsmattan! Och där var Jeppe uppe som ett skott ur sängen och dagen kunde börja.
Det var faktiskt något med gräsmattan; den var precis full med gula barr som hade blåst dit.

Eftersom det inte var så roligt väder chillade vi på förmiddagen och sedan åkte vi och kollade in nyöppnade Bauhaus. Jag gillade det stället! De hade mycket fina saker. Vi köpte barlampor, badrumsmatta, orkidé, kruka och en brandsläckare.
Sedan åkte vi hem och fikade på våfflor och slappade ännu mer.

Inga kommentarer: