söndag 26 oktober 2008

Slappt

Har egentligen inte så mycket att säga mer än jag hade en jäkla tur idag med vädret. Det blåste och småregnade i morse när jag åkte till hästen. När jag kom fram varken regnade eller blåste det och så fortsatte det hela ridturen, som för övrigt var helt underbar i fin höstnatur. Först när vi kom tillbaka började det regna.
Det känns som att det kommer bli en ganska slapp söndag idag...
Igår var vi en sväng i Kalmar, först på stan och sedan en stund hos mamma och pappa.
Sedan var det ganska slappt resten av dagen och kvällen, men det är skönt. Ibland i alla fall.

Nästa vecka är det höstlov så då blir det lite trevliga aktiviteter. Bland annat besök på högskolan, fika hos en jobbarkompis som har fått barn, lunch och möte hos en annan jobbarkompis. Kan bli en bra vecka! En av IV-lärarna slutar efter höstlovet, vilket är lite tråkigt för vi har ganska roligt ihop vi fyra. Hoppas att den nya killen är lika bra!

I torsdags när jag kommer till vårt veckomöte. Emma och Damir är på plats:
Damir: Hej Skorpan! (Han kallar mig det ibland)
Jag: (Hörde fel...) Kallar du mig skata! Passa dig!
Damir: Men, jag sade inte skatan, jag sade skorpan!
Jag: Jaha
Damir: Så träffade jag förresten en tjej en gång när jag gick på högskolan.
Jag: Jaha, hoppas att det inte var det som var dina intentioner med att kalla mig Skorpan.
Damir: Nej Carolina, det var det inte.
Sedan pratar vi vidare om förhållanden och att det skulle vara alldeles för jobbigt att byta partner. Nu får man liksom nöja sig med det man har.
Kristoffer kommer in i rummet: Vad skrattar ni åt?
Jag: Inget. Det är bara Damir som stöter på mig.
Damir (med sitt underbara juggetemperament): Men, nä det gjorde jag inte! Jag tänker aldrig säga något mer här!!!
Det säger han ungefär jämt eftersom vi alltid måste reta honom lite för att vi tycker det är så roligt när han blir upprörd, vilket han brukar bli några gånger varje dag. Vi vet att han alltid berättar allt för oss ändå. Vi kräver att han delar med sig av sitt liv eftersom vi andra lever vanliga "tråkiga" svenssonliv.

Nu ska jag duscha och sedan fortsätta med mitt svenssonliv medan regnet öser ner ute.

Inga kommentarer: