fredag 10 oktober 2008

När poletten trillar ner

Är med på "Jobbing" via jobbet. Ett litet projekt för att få personer att röra sig mer. Man går in på en sida och fyller i om man har gjort en fysisk aktivitet i minst 30 minuter. Idag kom jag upp i 100 % aktivitetsstatus! Det kändes riktigt bra! Flera gånger har jag faktiskt tvingat mig själv att motionera bara för att få fylla i den där sidan sedan, så det är ju ett riktigt bra påhitt!

I onsdags var jag ute och gick med Åsa och hon berättade att de hade gjort någon slags vedförvaring inne. Jag tänkte inte så mycket mer på det sedan, men i morse slog det mig som en sten i huvudet att det är ju det vi ska ha i köket på den "tomma" väggen där vi inte ville ha något köksskåp. Ha, jag som ändå har klurat på hur vi skulle kunna ha vedförvaring inomhus så att man kan elda med varm och torr ved och samtidigt klurat på vad vi ska göra med den väggsnutten. Konstigt att man bara inte kommer på vissa lösningar som när man väl kommit på dem verkar så självklara!

Idag är det fredag igen, skönt!
Det blir Nybro på lördag kväll och eventuellt kommer Olle hussäljare någon dag och kollar in sitt sålda objekt.
Ser även fram emot att fixa lite i trädgården. Slänga lite vissna ettåringar och tomatlantorna som numera ser ut som skräp. Plantera lite nytt i krukorna kanske...
Staketet skulle ju behöva göras klart också förstås och så är det ridning... Alltid så många planer och så brukar ungefär hälften hinnas med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur fungerar ditt vedförråd ?? vill gärna få tiprs tillmitt landställe