torsdag 19 februari 2009

Viktigt jobb

Hade inget att göra efter lunchen idag, så i brist på annat kom jag på att jag kunde möblera om på mitt kontor. Yes! Har redan gjort två ommöbleringar sedan vårterminens början, men kände att nu var det dags för ytterligare en.

Hämtade vaktis och Patrick som fick vara mina bärare, medan jag själv var hjärnan i projektet.
Ut med ett STORT skåp, vilket jag för övrigt fick inlyft för bara några veckor sedan. Det fick min rumsgranne Magnus ta över nu. Han var inte där och kunde protestera, så det var perfekt!

Mina bärare: Ska vi inte ringa till Magnus och fråga om han vill ha skåpet innan vi bär in det?
Jag: Han vill ha det. Det kommer att passa perfekt där!

Magnus har för övrigt ett väldigt uppställt rum, så jag passade på att organisera papper, pärmar och kartonger åt honom. Hoppas att han blir glad på måndag...

Eftersom en stor förvaringskälla nu försvann från mitt rum, var jag tvungen att gå igenom typ 25 gamla pärmar som jag har lyckats ignorera sedan jag började. Konstaterade snabbt att det mesta var gammalt och oviktigt så jag slängde ner det i plastsäckar. Kändes riktigt skönt att få det lite rensat.

I morgon är det fredag igen. Skönt!
Den här veckan har dock varit ganska soft eftersom det har varit sportlov.

Inga kommentarer: