söndag 1 februari 2009

Ett test på begäran av Lollo

Första bästa kompis - Det måste vara Lisa. Då var vi nog runt 6 år.

Första kärlek - Mikael. Förlovade och allt!

Första husdjur - Mamma och pappa hade ju Smulan när jag var liten. Fast mitt första "egna" husdjur var akvariefiskar. Knappt att det räknas som husdjur kanske...i så fall var det undulaten Pysen.

Första semester - Hm, vet inte faktiskt, men jag har sett bilder från Stockholm så jag chansar på det.

Första jobb - Jag satt mycket barnvakt, men det första riktiga jobbet var som gårdsassistent på 4H-gården.

Första köpta skiva - Det var nog "Pretty woman" eller en Absolute Music. Första singeln var "What´s the colour of love" med Lili & Sussie

Första piercing - Kommer aldrig att få fäste på mig.

Första konsert - Förmodligen Mora Träsk.


8 senaste

Senaste alkoholdrycken - Hann dricka några munnar vin igår innan jag kom på att jag skulle köra. Det gick av bara farten.

Senaste bilfärd - Klockan 01.45 i natt från Tellusvägen.

Senaste filmen du såg - Jag vet aldrig vad filmerna jag somnar till heter.

Senast ringda telefonsamtal - Till Jesper. Hade stängt in 10 personer i ett litet rum och undrade var fasen han och pappa var någonstans.

Senaste bubbelbadet - I höstas i vattenpalatset i Mönsterås.

Senast spelade CD-skiva - Blandskiva.

Senaste gången du grät - Det var ett tag sedan.

Senaste måltiden - Massa goda pajer och pastasallad.

6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar - Nej.

Blivit arresterad - Nej.

Blivit kär vid första ögonkastet - Ja, i alla möjliga saker.

Fastnat med blicken i någons urringning - Ja, det har man väl, fast inte så länge.

Sagt att du älskar någon utan att mena det - Ja.

Busringt till någon - Ja, någon gång. Fast förmodligen satt jag bara bredvid någon kompis som gjorde det eftersom jag var världens fegaste.

7 saker du har på dig
1. Underställsbyxor
2. Underställströja
3. Strumpor
4. BH
5. Trosor
6. Ruffsig kalufs
7. Möjligen någon sminkrest som lyckades undgå tvätten igår.

6 saker du har gjort idag
1. Försökt få liv i Jeppe
2. Försökt få liv i Toya
3. Misslyckats med både punkt 1 och 2.
4. Kollat på korten från igår
5.Kollat gardintyg på IKEAs hemsida. (Det jag skulle ha fanns inte inne)
6. Eldat. Eller egentligen inte, men jag ska göra det precis nu innan jag fortsätter med detta...Så, klart!

5 favoritsaker utan rangordning
1. Huset
2. Kameran
3. TV:n
4. Papper och penna (det ligger alltid någon lapp framme. Fråga Jeppe...)
5. Bilen (en slags skräckblandad förtjusning)

4 personer du kan berätta allt för
Nästan allt för Jesper. Någon liten hemlighet måste man väl få ha. Har inte alla det?


3 val

Blått eller rött? Rött

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad.

2 saker att göra innan du dör
1. Resa överallt jag vill
2. Skaffa barn

1 sak du ångrar
Ångrar nog i så fall mest saker som jag inte har gjort.



Inga kommentarer: