fredag 20 februari 2009

Tack för en underbar vanlig dag

Fantastiskt! Gick ut klockan 17.45 och det var ljust! Snacka om att vårkänslorna börjar spira, så Toya och jag tog en 20- minuterspromenad. Förra veckan började det skymma strax innan 17.30, men jag tror att det går frammåt ca 3 minuter per dygn, så nu går det fort!

Idag har det för övrigt varit underbart väder. Efter att jag hade tröttnat på att sitta inne och titta på solen så gick jag, Toya & Zelda en riktig långprommis på 1,5 h i solskenet.

Ikväll är det final i På spåret och nästa fredag börjar den absoluta fredagsfavoriten igen. Så ska det låta alltså, om någon skulle ha missat att det är min största passion vad gäller underhållningsprogram.

För några veckor sedan på jobbet hade vi en genomgång av vad vi gör på fredagarna. Jag berättade med inlevelse om våra heliga fredagar, med vin, prat, matlagning, TV och godis.
De yngre tittade frågande på mig och frågade hur länge jag och Jeppe varit tillsammans.
Jag svarade 9 år och då kunde de, helt allvarligt, analysera fram att det var därför vi tittade på TV.
Det blev en hetsig diskussion, men jag fick sista ordet: Vänta ni bara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fråga: Har du någonsin somnat framför TV:n när du kollat på "Så ska det låta"?

Carolina sa...

Haha, självklart inte! Då håller jag mig vaken genom att skråla med i låtarna och genom att hetsa upp mig när artisterna inte kommer på vilka låtar det är, så då är min puls närmare 180! ;-)