torsdag 26 februari 2009

Kexchoklad eller inte kexchoklad, det är frågan

Idag serverades en av mina favoriträtter; skolköttfärssås och spaghetti. Jag betalade 44 kronor med glädje och åt tills jag hade köttfärssås upp till halsmandlarna.
För att straffa mig själv för att ha ätit så mycket sprang jag drygt 30 minuter på löparbandet före dagens styrkepass.
Eller, egentligen sprang jag så länge bara för att det gick så lätt. Kunde ha fortsatt 30 minuter till tror jag. Inte ofta jag känner så. Bäst att passa på.
Såhär efteråt känns det dock bra att tänka att jag gjorde det som "straff" för att det verkar lite som att jag skulle vara en "tränings- och bränna- kalorier- narkoman" och eftersom tanken är det närmsta en sådan narkoman jag någonsin kommer att komma så gottar jag mig lite i den.

Snart är det nog dock färdiggottat i den drömvärlden för i mitt huvud skriks det något om att det ligger en kexchoklad i skafferiet och att jag skulle vara värd den nu när jag har varit så duktig.
Ja, kanske det kanske...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte att jag skulle orka springa i tre minuter och ändå äter jag godis titt som tätt...

Anonym sa...

Kexchoklad såklart!!

Carolina sa...

För kännedom:
Jag dealade med mig själv och tog halva.