tisdag 3 februari 2009

Fruktdilemma & fast i bänkpress

Frukt är godis. Det har man ju alltid hört, men det är först nu som jag verkligen har tagit det till mig. Äter frukt varje dag och känner mig hälsosam och nyttig. Men... Det är tydligen rena dödshotet för tänderna varje gång man får in fruktsyra i munnen. Speciellt syran av citrusfrukter. Gissa vilken frukt jag har ätit varje dag den senaste tiden...
Funderade över detta idag och övervägde att börja äta en chokladbit till mellanmål istället. Då detta också kändes fel med tanke på mitt mål att försöka bli lite fit kom jag istället fram till att det får bli ett äpple och sedan ett Extra-tuggummi efter det. Det ska ju enligt reklamen förhindra syraattacken. Så får det bli!

På tal om att bli fit. Igår körde jag ett långt pass på gymmet eftersom jag inte var där i torsdags. Sista övningen för dagen var bänkpressen. När jag skulle upp med skivstången sista gången räckte inte krafterna till och jag fick lägga den på bröstet och vila ut lite. När jag tyckte att det började kännas pinsamt att ligga där gjorde jag ett nytt försök och med MYCKET ansträngning lyckades jag få upp stången i första jacket på ställningen så jag tillslut kunde åla mig ut. Så jag ålade mig ut och låtsades som ingenting.

Inga kommentarer: