lördag 2 maj 2009

Valborgshelgen

Jag ser att jag är rätt kass på att skriva här. I veckan som gick var det fullt upp. En kväll var det gymnasieinformation. Kändes rätt korkat att stänga in sig på en skola ända till klockan nio en härlig vårkväll, men vi fick mycket bra respons på kvällen så det får väl vara värt det.

Kvällen efter var jag och Jessica hemma hos Sara på middag. De hade flyttat och bodde i ett fantastiskt fint hus!

Sedan var det valborg och då var vi hemma hos Magnus och Emma. Det blev ingen brasa eftersom det blåste galet mycket. Det var dock trevligt utan brasa.

I fredags var jag bara hemma och var lite allmänt huslig. Bakade och så. Äntligen är frysen laddad med besöksfika! Vi hade inget sånt innan resan eftersom vi hade bestämt att hålla igen inför den och det blir ju så väldigt mycket svårare om det ligger massa goda saker i frysen.

Idag är det lördag och snälla Marie bjöd ut mig, mamma och mormor på brunchbuffé på Byttan. Vi satt ute och åt den jättegoda maten. Efter ett par timmar började det blåsa lite kallt, men eftersom vi hade bestämt oss för att sitta ute så satt vi kvar och virade in oss i filtar och drack kaffe/the och åt massa gott från dessertbuffén. Mycket trevlig eftermiddag!
På vägen hem stannade mormor och jag på citygross och helghandlade lite. Nu är det redan kväller och Jeppe grillar för fullt. Det blir karréskivor och hemmagjord potatissallad. Ser mumsigt ut!

I morgon blir det att gräva ner massa inköpta saker i trädgården, fortsätta med baket och sedan kommer mamma och pappa ut hit en sväng.

Inga kommentarer: