torsdag 7 maj 2009

Mobiles and pins

Två tjejer är inne hos mig och ska hämta en lapp med busstider för att kunna ta sig till sin praoplats.
Tjej 1: Jag vill inte ta lappen. Jag kommer slarva bort den.
Tjej 2: Inte jag heller. Hur ska vi göra?
Jag: Kan ni inte lägga den i väskan?
Tjej 1: Jag har ingen väska. Har du någon väska?
Tjej 2: Nej.
Jag: Men det var väl jättekonstigt!
Tjej 1: Haha! Va! Är det? Det är väl ingen som har väska?
Jag: Men hur gör ni när ni tar hem läxböcker?
Tjej 1: I handen.
Jag: Men om det regnar?
Tjej 1: Man täcker dem.
Jag: Mycket märkligt, men kan ni inte skriva in det i era mobiler då på något sätt?
Tjej 1: Jo, det kan vi göra!

Vad tiderna förändras! Det var ju jättekul med väskor när man gick i skolan. Jag hade en brun skinnrygga som jag samlade pins på.
Nu är det väl ingen som samlar på pins förstås. Möjligtvis på mobiltelefoner.

Inga kommentarer: