fredag 29 maj 2009

Fredagstrött

Nu är jag klar med mitt dagsverke och väntar bara på att Nettan ska ringa så vi kan åka hem.
I morgon blir det att åka in till stan och uträtta lite ärenden och på kvällen kommer Magnus och Emma.
Det har inte direkt hänt något i veckan värt att berätta. Inte vad jag kommer ihåg i alla fall.
Solen skiner ute och förhoppningsvis fortsätter den med det resten av helgen.
Om jag kommer ihåg/hinner/känner för det så ska jag åka och köpa ett äppelträd. Kanske blir det ett bigaråträd också, men eftersom jag inte är hundra på var det i så fall ska stå så får jag se.

Jeppe bygger på carporten och de närmsta sörjande är snälla och hjälper till. I helgen ska det visst byggas takstolar. Själv försöker jag hålla mig undan så mycket som möjligt för allas trevnad.

Planerar andra viktiga saker istället. Som till exempel vilka utemöbler som vi ska ha i våran lilla kvällsolhörna. Hittade detta bordet med tillhörande stolar och bänk på IKEA för ett tag sedan.

Snyggt och samma stil som våra andra utemöbler. Enda nackdelen är att det inte går att förlänga. Ska kolla lite mer och man vet ju aldrig om de rear ut det i slutet av sommaren...

Nu ringde Nettan så nu ska jag äntligen få gå ut i solskenet!

Inga kommentarer: