fredag 5 december 2008

Hört på radio

En kille ringer in för att tävla. Kategorin är 70-talet. Jag sitter i bilen och briljerar!
Fråga: Vad heter den populära adventskalendern som sändes första gången 1979 och sedan har gått i repris två gånger?
Carolina: Trolltider!
Killen: Ja, det var ju den där med trollen.
Radioprataren: Ja, precis. Vad heter den då?
Killen kommer inte på namnet.
Radioprataren: Du sade ju troll, det är rätt och sedan något mer. Tänk på klockan. Vad visar den?
Killen: Trollvisare!
Carolina: Men hallå!!!!
Radioprataren: Vad visar klockan? Tid! Vad är svaret då? Va? Jag tyckte du sade Trolltider. Gjorde du det?
Kille: Jaaa
Radioprataren: Ja, det är rätt!

Nästa fråga: Vad heter låten som Magnus Uggla sjöng år 197? som handlar om att festa på stan?
Killen: Bar i kungen
Carolina: Men herregud!

Sedan var jag framme, så jag hörde inte mer. Tack och lov.
Skulle fika med Lollo. Valde något så otippat som ett vaniljhjärta att fika på. Det var jättegott! Nu har jag bestämt mig för att själv göra ett försök att baka dessa underbara kakor.

Inga kommentarer: