onsdag 10 december 2008

Det lackar mot jul

Nu kommer det att gå snabbt fram till jul.
Igår när jag ställde min telefon på gymnasiet till torsdag så slog det mig att snart halva december har gått.
På fredag är det lucia i skolan.

I måndags gjorde vi julgodis. Jeppe gjorde knäck och jag gjorde lite annat. Ska fortsätta i morgon eftersom vi inte hann göra allt. Ändå tyckte jag att det inte var så många sorter i år, men det tar tid! Det känns i alla fall lite mysigt att kunna ställa godiset ute för att låta det stelna. Låter lite knäppt kanske, men så är det.

I kväll ska jag på julbord på Kronmunken. Facket "bjuder" för mina pengar. Förra året var det i alla fall väldigt gott och gottebordet var undebart. Hoppas att det är lika bra i år. I så fall kommer jag att kunna rulla hem utan bil.

Nu snöar det också, fast det lägger sig tyvärr inte.

Inga kommentarer: