måndag 15 december 2008

Helgen

I fredags var jag gräsänka och spenderade kvällen framför TV:n och åt varma mackor.
Märk noga: Inget godis!

På lördagen hade vi först en morgon och förmiddag hemma då jag bara gick omkring i mysbyxor och fixade lite. Sedan åkte vi och handlade inför kvällen då Mats & Annelie + barnen Adam och Anton samt Adam & Åsa var inne och åt middag. Det blev en trevlig kväll!

Jag visade barnen alla roliga gamla barnspel som jag fått av mamma och förklarade ingående de olika spelreglerna. De lyssnade som änglar, men så fort jag gick så slängde de sig över Råttfällan. Nåja, huvudsaken de var nöjda! Det är väl i och för sig ett ganska roligt spel det också.

Till Adams stora förtjusning hade Jeppe riggat upp vårt Playstation, så fram till klockan ett på natten satt han där och spelade mitt favoritspel Kingdom Hearts.
Det såg kul ut, blev lite sugen igen. Impade duktigt på Adam när jag sade att jag hade klarat det en gång, fast när jag tog över kontrollen en gång och skulle hjälpa honom med en grej så tror jag nog inte att han var så imponerad längre. Inte jag heller kan jag säga…

I söndags var det ridning som vanligt, fast körning för min del. Det är roligt det också!
Dessutom var Bellman så stingslig så jag kom inte ens upp och den nya sadelgjorden gjorde att sadeln gled runt när jag gjorde mina tappra försök. Jag fick slänga upp Linn i stället och leda Bellman ett tag och sedan blev han som vanligt igen som tur var.
Linn är liten och mycket tuffare än mig, men jag har sagt till henne att hon också kommer att bli lika harig som jag om 15 år. Jag vet inte om hon tror mig, hon bara ler när jag säger det.

Det var i alla fall en härlig tur och alla verkade nöjda, utom möjligtvis Mimmi som fick dra 60 kg istället för 20 eller vad spetan Linn nu kan väga.
På eftermiddagen åkte vi in till stan och gick på julklappsjakt. Det gick faktiskt över förväntan. Köpte klappar till julklappsspelet och till mamma och pappa. Nu är det bara några kvar. Sedan fick vi söndagsstek hos mamma och pappa.
På kvällen såg vi scions fictionfilmen Aragon. Den var faktiskt ganska bra.

Inga kommentarer: