söndag 2 november 2008

Söndag

Kvällen ordnade till sig riktigt bra igår. Efter en halvtimme på redskapet och en dusch var man som en ny människa. Redo för lördagkvällen. Det vill säga somna framför TV:n klockan halv tio.

I förmiddags var jag ute och red i ett underbart fint frostlandskap. Frihetskänsla i vardagen!
Sedan var jag helt slut. Är ju inte van att vara ute så många timmar i sträck, så det tar på krafterna. Efter lunchen lade jag mig i soffan med en bok och sedan vaknade jag dreglig, lagom för att se Kalmar FF vinna med 6-0 och därmed säkra titeln som svenska mästare.

Nu har jag precis kommit in efter en pannlampspromenad. Eftersom Toya hatar att gå ut med bara mig krånglade hon sig ur selen så fort vi kom ut, så där stod jag som ett fån med ett koppel i handen där det i andra änden hängde ett täcke och en sele och vid dörren stod det en arg hund och skällde för att jag inte släppte in henne. Som tur var kom Annelie och Nelly så de följde med oss på en promenad. Då gick det lite bättre.

I kväll blir det hemmagjord pizza och film.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Hur känns det att vara ute och gå med sig själv? =)
Hoppas allt är bra med er i Kalmar. Saknar er. /Linda

Carolina sa...

Jo, det kändes rätt snopet, men jag har slutat bli förvånad.
Saknar er också...
Hur går det med stipendier och allt?
Kom ihåg att säga till om du skaffar en ny hemsida/blogg.