lördag 22 november 2008

God morgon

Vaknade 05:20 av att det knackade på dörren. Följande halvtimme ägnades åt att på ett mycket rationellt sätt analysera denna situation.

Antagande: Kan det varit någon granne?
Svar: Om man knackar på hos någon så tidigt så är det förmodligen något väldigt angeläget och då känns det troligt att man knackar igen om ingen öppnar. (Detta var en klassisk "tre-knack" och sedan inget mer)

Antagande: En inbrottstjuv?
Svar: Föga troligt att tjuven skulle knacka på innan inträde i huset.

Antagande: En utomhustjuv? En sådan som tar trädgårdsmöbler, gräsklippare och sån´t?
Svar: Hur kommer knackningen in på logiskt sätt i det resonemanget?
Antagande: Det kan vara ett signum. När tjuven har packat ihop vad ha vill ha, knackar han på dörren, slänger sig i bilen och åker iväg.
Den fruktade så kallade "Knacktjuven" har slagit till igen!
När jag tänker efter så har jag dock inte hört talas om någon "Knacktjuv" och hörde inte heller några billjud.

Efter denna situationsanalys som avslutades med konstaterandet att det måste ha varit en dröm låg jag och funderade på hur jag skulle somna om. Det gick inget vidare och till slut vaknade Toya och ville gå ut så jag skuttade gladeligen upp och konstaterade att det hade kommit mer vitt från himlen i natt.
Slet åt mig kameran på vägen ut och tvingade Toya att posera. Som bilden visar var detta påhitt inte speciellt populärt och nu ligger hon inne hos husse och snarkar igen. Själv sitter jag här i köket med tända ljus och bloggar. Det är väldans mysigt.

Inga kommentarer: