söndag 30 november 2008

Adventsdikt

Det blev aldrig någon julmarknad igår. I stället åkte vi till Nybro och åt smörgås med nygriljerad julskinka. Det var högre julfaktor på det!
Eftersom pundis är konstig har jag bestämt mig för att inte köra den förrän någon har kollat på den och turligt nog fick jag låna Lenas lilla bil i veckan!
Typiskt att jag fick tag på ett måndagsexemplar av Avensisen. Hoppas att det går att fixa. Är inte jättesugen på att lägga ut pengar på en ny bil.

Idag efter ridturen, som för övrigt var lite halvhysterisk med en överladdad häst som inte hade gått på nästan en hel vecka, firade vi mormor som fyller 76 år idag. Hon bjöd på supergoda kroppkakor och massa tårtor.
Även att jag var proppmätt för några timmar sedan, så är jag ashungrig nu och som tur är står Jeppe i köket och lagar snitzel.

Nu är alla adventsprylar framplockade och första ljuset tändes högtidligt i morse vid frukosten. På allmän begäran och som traditionen kräver läste jag en adventsdikt när jag tände ljuset. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur adventsdikten går som man lärde sig i kyrkan när man var liten, men jag har gjort en egen lite förkortat version och Jeppe tycker att det är det roligaste med hela adventstiden, så jag får läsa min lilla dikt varje söndagmorgon när jag tänder ljuset/ljusen. Det har blivit vår egen lilla tradition. Hur den går? Det är en hemlis...

Nu blir det mat och rysare... Kanske en liten godisbit också! :-)

Inga kommentarer: