söndag 11 januari 2009

Helgen

Har precis kommit hem efter att ha varit ute och spårat med Toya. Det gick bra, fast att jag klantade till det och förmodligen lyckades gå i spåret på promenaden vi gick medan spåret låg till sig. Helt plötsligt var vi omgivna av snitslar. Vart vi än gick så hängde det en jäkla snitsel i något träd. Lite typiskt mig, men det gick ju bra ändå.
Skönt med en trött hund. Själv är jag också lite dåsig faktiskt. Har varit ute i stort sett hela dagen.

Igår tog Toya och jag en riktig långpromenad på förmiddagen. Efter lunch åkte vi hem till Lollo och Magnus. Sedan satt jag parkerad i deras soffa och slevade i mig fruktsallad och hade det trevligt ända tills det var dags att åka hem och äta kvällsmat.

I fredags åkte julen ut för denna gången. Eller åkte var väl fel ord. Det blev en väldans massa kartonger och påsar som skulle kånkas upp på vinden. När jag skulle få av ljusslingorna från granen så undrade jag ett tag om det kanske rentav var jag som var granen för jag hade minst lika mycket glitter på mig som den hade.

Så här fint ljus var det i morse. Det som var ännu finare var att det hoppade tre rådjur över isen, men de hann såklart försvinna innan jag hade fipplat upp kameran... Skit också! Vilken bild det hade blivit annars!

Inga kommentarer: