lördag 17 januari 2009

Dagens nödvändiga inköp

Idag har vi varit en liten stund inne i stan. Syftet var att köpa en ny jacka till mig eftersom jag inte tycker det är så kul att ha skidjacka på mig jämt. Efter lite sura miner lyckades jag tillslut uppnå syftet. I en affär hittade jag två jackor. 500 kronor för båda! Är mycket nöjd...

Köpte också fem knappar och en tråd, så nu ska jag sy i dem i en cardigan som jag har haft i säkert minst tre år, men bara använt enstaka gång för att knappar har lossnat. Hittade den på jullovet när jag städade garderoben. Så nu kan man säga att jag får en ny tröja också.

Har även hängt upp en tavla som har stått på golvet sedan i somras. Det var mamma som påpekade det när hon var här senast. Det tog säkert en minut...

Jeppe köpte och satte dit nya torkarblad på Toyotan idag, så nu kommer jag nog kunna se något när jag kör också. Fantastiskt!

Var tvungen att köpa nya växter till köksfönstret eftersom mina vackra vita långlivade blommor till slut har gett upp. MÅSTE ha sådana igen, men det är nog inte säsong ännu, så jag fick köpa några andra billiga så länge.

Nu över till nål och tråd...

Inga kommentarer: