fredag 8 augusti 2008

Sista semesterdagen

En ganska bitter fredagkväll.
Känns inte som fredag. Mer som vardag, men så är det väl med semester. Det kan inte jämnt vara kul. Efter fyra veckor ledigt känner jag en lite konstig blandning av längtan och ångest. Längtan efter att få komma in i rutiner igen och att fredagkvällar just känns som fredagkvällar. Ångest över om jag ska klara ytterligare ett år till utan att göra bort mig på jobbet. Mitt mål är att vara superskärpt och ha stenkoll på allt under detta läsåret. Aldrig glömma att be någon fylla i en blankett eller inte hinna hälsa på någon elev på praktik. Lite ångest över att behöva gå upp tidigt igen på morgnarna. Eftersom jag numera kan sova till klockan åtta utan problem. Fast den här veckan har jag övat mig på att gå upp tidigare så jag inte ska få värsta chocken. I dag gick jag till exempel ut 06.40 och rensade ogräs.

För övrigt idag så har vi byggt klart planket/spaljen och varit inne i stan och käkat lunch på Zorbas. Supergod buffé. Fast alla andra i hela Kalmar har väl redan ätit den. Själv är man ju alltid sen med allting!
Tog även en glass i gästhamnen. Det är ett måste att äta en kulglass när det är sommar och semester, så nu kan det bockas av från listan!

Nu ska vi se på en film och i morgon är det lördag. I love lördagar!

Inga kommentarer: