torsdag 21 augusti 2008

Orättvisa sportvärderingar

Hade radion på förut när jag stod och lagade mat och hörde på hästhoppningen som jag för övrigt inte hade en aning om att den pågick. Det visade sig att svensken hoppade så bra att han skulle gå till omhoppning och minst tar silvret.
Sticker ut huvudet och talar om detta för Jeppe som nickar, gör en min som jag kunde tyckas likna vid ett lite överseende leende och säger avmätt "Jaha".
Jag känner med ens hur ett svart moln av upprördhet pumpas upp inom mig.
-Vad menar du? Betyder det ingenting att vi kommer ta en medalj i hästhoppning. För att det är just hästhoppning?
-Nja, det är ju inte sådär jättekul
-Vaddå, det är ju en medalj.
-Som lerduveskytte
-Va! Medalj som medalj. Det är ju antalet medaljer som räknas.
-Ja...det är bra. Jag tycker att det är jätteroligt för din skull.
-För MIN skull!
Jag skiter väl personligen ganska mycket i det. Det är väl kul för han som hoppar och för Sverige i största allmänhet att vi lyckades kamma hem en medalj. Det är ju inte så vi kan gödsla med dem direkt.
Säkert resonerar fler killar som Jeppe. Jädra mansgrisar med kassa, konstiga och orättvisa sportvärderingar!

Inga kommentarer: