onsdag 23 juli 2008

Tant?

Har jag redan blivit en liten tant?
Häromdagen sade jag ordet "fräsigt"
Hörde själv hur fel det lät samtidigt som jag uttalade ordet och Jeppe var så klart inte sen att kommentera tantvarningen.
Det blev inte bättre av att Martina Haag i sin bok I en annan del av Bromma listade upp tecken som visade att man höll på att bli tant. Ett av tecknen var att man sade att saker var fräsiga....

Igår gjorde jag kanske det värsta. Jag köpte ett fågelbad! Visserligen inget runt med två små pippisar på kanten som det också fanns, utan ett fyrkantigt. Men ändå!
Ställde ut det i stenpartiet idag och fyllde upp det med vatten och nu när jag tittade var vattnet nästan slut! Fåglarna verkar ha haft värsta poolpartyt. Så nu har jag fyllt upp det igen och smyger då och då och kollar om jag ser själva happeningen. Men nu har de väl badat färdigt såklart.
Måste nog köpa några bad till. Det här var ju kul! Skiter i om jag är en tant. Vad är det för fel på det egentligen?

Inga kommentarer: