tisdag 22 juli 2008

En ytterligare sommardag

Åkte in till stan idag och handlade upp mina sista slantar. Fick dock tre par byxor, ett par träningsbyxor och två sittpuffar till en billig penning. Halva pris!

Sedan fortsatte jag med måleriet. Det går frammåt. Har bara vinkeln kvar nu.
Efter det var jag så varm så jag faktiskt gick ner och badade. Första doppet i år. Det var skönt. När man väl hade doppat sig. Som det brukar vara...

Sedan kom det en regnskur så jag var tvungen att gå ut och skruva tillbaka stupröret som jag tagit bort tidigare. Det var betydligt lättare att ta bort det... Vattnet pissade in vid regnjackemudden och rann hela vägen ner till armhålan när jag stod och försökte måtta in röret i fästet. Jag undrade ett tag om det här verkligen skulle vara en uppgift för en tjej. Kom dock fram till att det inte var något typiskt supermanligt att sätta dit ett stuprör, så jag kämpade på och till slut gick det något sådär i alla fall.

Nu sitter jag och väntar på att Morden i Midsommer ska börja. Jäkla idrott! Det är förskjutet en hel timme!
Som tur var kom nya H&M- katalogen idag så jag kan bläddra i den. Kolla in vad jag ska handla när nästa rea börjar. Då alla andra redan har haft sådana kläderna i ett halvår.

Inga kommentarer: