torsdag 2 juli 2009

Sista dagen i detta varma rum!

Visst håller jag med arkitekterna som har ritat huset att det är snyggt med stora glasparti, men det är mindre skönt för oss som ska vara här åtta timmar om dagen på somrarna.

I tisdags kväll blev det en riktig sommarklassiker: Nybakade bullar och Morden i Midsommer!
Dessutom lyckades jag se slutet. Det har bara hänt ett fåtal gånger under alla de år som serien har gått. Antar att ingen blir förvånad. Det viktigaste för mig är trots allt intromusiken!

Var på andra ultraljudet igår. Allt ser fortfarande bra ut. Farbrorn med apparaten sade efteråt att man måste kunna glädjas och njuta . Att det inte är någon idé att oroa sig utan om det händer något så gör det det. Jag måste varit en av de mest skeptiska personer som han har haft i det rummet.
Dessutom var jag så kissnödig så jag kunde inte slappna av för det heller. Inför bytet till nästa barnmorska som han kallade in för att hon också skulle kolla om hon hittade några fel var jag tvungen att gå på toaletten och kissa lite. Sedan kändes det mycket bättre och jag kunde slappna av sista stunden.
Den nya barnmorskan konstaterade närmast chockartat att blåsan fortfarande var överfull fast jag hade tömt ut lite. (Vetenskaplig fakta: blåsan kan utvidga sig med 30%. Det har jag lärt mig av "Våga fråga" på Rix fm.)
Vaddå, det stod ju att blåsan inte fick vara tom för att man skulle få den bästa bilden, så utöver att dricka några glas vatten och inte gå på toa de tre närmsta timmarna innan besöket hävde jag i mig 1 ½ liter vatten i bilen på vägen in, bara för att vara på den säkra sidan.

2 kommentarer:

Louise sa...

I väntrummet hos läkaren i förrgår satt ett äldre par. Maken frågade sin maka hur serien de tittade på under gårdagskvällen slutade egentligen. Makan berättade tålmodigt och mannen lyssnade intresserat. Jag tänkte på dig hela tiden!

Carolina sa...

Haha! Det förstår jag att du gjorde, det låter ju precis som jag!