söndag 19 juli 2009

Semesterdag 5 + helg

Gick upp tidigt i fredags med Jeppe eftersom han skulle iväg och spela golf. Själv gick jag ut till min pensel och färgburk och målade den tråkigaste sidan på carporten. Baksidan, som inte syns. Riktigt varmt var det, så det var skönt att stå där i skuggan.

Tog en kortare promenad och sedan en snabb lunch innan vi åkte till Magnus och Emma och hade lite poolparty på eftermiddagen och kvällen. Vi försökte planera vår Göteborgstripp. Det enda vi ville göra var att äta en räkmacka i Gothia Tower och fika på en muffins på ett speciellt fik, men vi lyckades inte komma överrens om något bra upplägg med dessa två förtäringar som passade alla trots många olika försök, så vi får se hur det blir. Förmodligen blir det som Emma och jag vill ;)

Fredagens väder: Varmt och soligt

Tre badpojkar

Har äntligen vågat mig i plurret!

Rosé efter badet

På lördagen fortsatte vi att måla, men sedan började färgen ta slut så vi åkte in och köpte lite mer och när vi kom hem började det regna lite smått. Jag var ute med Toya i skogen bakom huset och hon fick använda näsan lite. Precis när vi var klara så tog regnet i och sedan kan man säga att det började regna! Det åskade och blixtrade också ordentligt. På kvällen gick vi ut på promenad, men ganska omgående kom det en skur till så vi fick gå hem och byta kläder och göra ett försök till och den här gången gick det bättre! Sedan ställde jag mig på maskinen och svettades i en halvtimme. Det var inte igår jag gjorde det senast! Enligt anteckningar var det i slutet av mars. Nu motionerar man ju hellre utomhus. Grillning och TV senare på kvällen.

Idag är det söndag och det har regnat i princip hela dagen. Vi har i alla fall kunnat gå två promenader under uppehållen och varit inne en sväng i Kalmar och fyndat lite kläder på rean. Hämtade även symaskinen hos mamma så jag kunde sy gardiner av ett av de tygen jag köpte i måndags.

Inga kommentarer: