tisdag 21 juli 2009

Semesterdag 6 och 7

Igår gick vi först en promenad och sedan åkte vi in till stan och handlade lite inför festen. Slängde även tidningar, glas och ölburkar. Det känns alltid så skönt när man har gjort det, men sedan dröjer det aldrig länge tills det är överfullt av alla de tre sakerna igen...
Efter lunch hemma drog jag med mig Toya ut på promenad medan Jeppe klippte gräset som faktiskt börjar anta en grönare nyans nu. Precis när vi kom hem så kom det en regnskur så det kändes inte så lockande att ge sig ut i joggingspåret som jag hade tänkt. Ständig väta i skogen på grund av alla skurar. Alla våra skor står numera med tidningspapper i för jämnan för att torka ut mellan skogspromenaderna. Det fick bli ett pass på maskinen innan middagen istället.

Dagens väder: Tidvis regnskurar.

Idag gick jag upp klockan fem och sedan har det varit fullt ös hela dagen. Vi har målat, kört bort grus, kört tillbaka grus, grävt, tränat och nu varit ute på promenad i en fin, men något kall sommarkväll.
Snart börjar sista avsnittet av Morden i Midsomer. Typiskt, jag som skulle ta en tuppis innan så jag skulle orka se hela. Vi har nämligen slagit vad och jag känner att jag kommer förlora... Jeppe är på strålande humör och undrar om jag inte vill ha lite varm chokladmjölk och bädda ner mig under
en filt. Jag ska kämpa in i det sista!

Dagens väder: Mest molningt och ett par mindre skurar. Var är sommarvädret? Ganska bra arbetsväder dock.

Inga kommentarer: