onsdag 13 januari 2010

Tillbaka

Efter klagomål pga dålig uppdatering från lite olika håll har jag nu bestämt att jag ska ta upp skrivandet igen och skriva om mitt mycket spännande och glamourösa liv som hemmamamma.
I dag har jag besökt "mina" skolor. Det var kul att träffa alla igen och Cajsa var väldigt populär. Eftersom alla ville hålla henne så tog besöket någon timme mer än jag hade räknat med så jag möttes av en väldigt glad hund när jag kom hem. Så pass glad att jag fick dåligt samvete. Graden av entusiasm i Toyas välkommenhem-hälsning visar nämligen hur länge man har varit borta.

En sen lunch, lite slappande framför TV:n och tre försök med braständning innan den till slut tog sig. Fattar inte varför det ska vara så svårt ibland. Så var den dagen slut.
Nu är det kväller och vi är precis hemkomna från en promenad. Snart dags att laga middag, till mig själv eftersom Jeppe är på Gotland. Kanske blir det bara mackor och istället kolla på när andra lagar mat i Halv åtta hos mig eftersom det känns som jag nyss åt lunch.

Inga kommentarer: