söndag 8 mars 2009

Helgen

I lördags var vi inne i stan och handlade lite smått och gott. Sedan åkte vi till mamma och pappa och åt lunch.
På kvällen var vi hemma hos Louise och Magnus på middag. Jättetrevlig kväll! Vi spelade bl.a Guitarhero. Det var rätt kul, åtminstone när man hade fått kläm på det. Jag avancerade från 21% rätt satta toner till 86% under kvällen.
Kvällen höll lite 80-talstema med planka och lite hits from the 80:s. Lollo och jag satt och skrålade bl.a Bye bye Johnny, bye bye och fick konstiga blickar från de andra två som hade seriös whiskeprovning och satt i, för oss mestadels, komplicerade diskussioner.
Jag var chaufför och Jeppe konstaterade när kvällen led mot sitt slut att det var helt onödigt att jag drack eftersom jag inte genomgick någon personlighetsförändring i samband med alkoholintag. Jag undrar om han såg det som något bra eller dåligt med tanke på kvällen...

Idag åkte målarburkarna fram på förmiddagen och sedan blev det en lång promenad i mycket otrevligt väder. Så är det att ha hund.
Nu har mamma och pappa precis varit här och fikat och Jeppe och jag har äntligen, efter nästan en veckas försök, lyckats dricka vårt Dukoral (dyrt brus mot kolera). Anledningen till att vi inte har lyckats innan är att man inte bör äta eller dricka en timme före och efter man har druckit det. Alltså, det låter som vi äter hela tiden. Det gör vi inte, men det har alltid skitit sig på något sätt, så äntligen; där satt den! Jeppe råkade dock hälla i sig en halv kopp kaffe 2 minuter innan...
Resten av kvällen blir det softisch.

Lite kort från gårdagen:


De goaste vänner

Fullständig koncentration. Först var det fel på batteriet och när det var bytt och det fortfarande inte gick som han ville så var det överföringen från gitarren till spelet som inte funkade helt hundra, men ju mer han spelade desto bättre blev både batteriet och överföringen. Det var väl tur!

Att göra två V-tecken samtidigt är inte det lättaste. Huvudsaken man har roligt ju! ; )

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha!