fredag 27 november 2009

Försäkringar

I måndags var jag hos tandläkaren. Alltid lika nervöst, men det slutade väl denna gången. Inga hål som behövde lagas. Tog en tandvårdsförsäkring, så nu slipper jag oroa mig längre. Nu får de göra vad de vill!

I onsdags var det en försäkringskvinna hemma hos oss och pratade ännu mer försäkringar och vi svalde det hon sade med hull och hår.
Skämt å sido, så verkade det faktiskt ganska bra, ska bara kolla upp lite till först innan vi bestämmer oss.
Det var faktiskt bra att man fick ett ansikte och en personlig kontakt att ringa om det skulle vara något.

Eftersom vi konstant överöses med information och valmöjligheter från alla möjliga håll så tror jag att det kommer att bli allt viktigare för företagen att kunna erbjuda en personlig kontakt i konkurrensen om oss kunder. Att helt enkelt skapa en känsla hos kunden av att det här är ”min” t.ex. försäkringskvinna. Hon vet vem jag är och henne har jag förtroende för.
Ja, en liten tanke bara...

Annars har det inte hänt så mycket mer i veckan. Det blev lite bakning från nytt recept igår. Får se sedan om det blev bra. Tror att själva kakorna blev bra, men är skeptisk mot glasyren. Kanske den går att skrapa av...
Nu i eftermiddag/kväll blir det lite fönsterputsning och tårtbakning och sedan dags för fredagsmys igen.

Inga kommentarer: